ПРИЄМНО ПОЗНАЙОМИТИСЬ!
Мох Світлана Володимирівна, викладач математики "Перещепинський професійний ліцей"
Мох Світлана Володимирівна, викладач математики "Перещепинський професійний ліцей"
Освіта: вища, Дніпропетровський державний університет ім. О.Гончара
Математик, викладач
Вища категорія
Моя життєва позиція:
"Стався до роботи відповідально, а до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставились до тебе".
Моє портфоліо
Педагогічне есе
У формуванні моєї
особистості провідна роль належить моїй улюбленій вчительці, яка все життя
віддала математиці. Тому вибір майбутньої професії був для мене усвідомленим і
визначеним задовго до закінчення школи.
Вже навчаючись в університеті я зрозуміла, що мусить робити вчитель, – любити дітей. Це має бути мудра,
добра і вимоглива любов, що вчить жити і радіти життю.
Ось уже більше 30 років я живу і працюю за цим принципом. Глибоко
переконана, що успіх навчально-виховної роботи залежить не тільки від рівня
професійної підготовки вчителя, а й від його особистості, педагогічної
майстерності, від бажання й уміння знайти ключ до кожного учня. Без цього
прищепити любов до математики учням профтехучилища, які в школі, як правило,
мали середній а то і низький рівень знань, дуже важко. Чим же привабити учнів?
З перших уроків навчання я намагаюсь переконати майбутніх трактористів, водіїв
і операторів, що математика необхідна не тільки для оволодіння професією, а й
для повноцінної, результативної праці впродовж життя.
Мій шлях до омріяної професії розпочався з отримання вищої освіти в ДНУ,
який я закінчила в 1981 році і здобула спеціальність « математик, викладач». З
цього часу жодного разу я не зійшла з обраного шляху.
Древня китайська мудрість говорить:»Скажи мені – і я забуду. Покажи мені –
і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся! « Тому на своїх уроках я
намагаюсь надати можливість кожному учневі повірити в свої сили і переконатись,
що він теж може досягти певних успіхів.
«Дуже добре допомагати своїм учням і направляти їх на вірний шлях. Але
все це потрібно робити так, щоб учень не помітив допомоги та підказки і вірив,
що все це він зробив сам.» ( Ф. Нейман). Ці слова і стали моїм педагогічним
кредо.
Своїм життєвим кредо вважаю слова відомого українського поета:
Учитись важко, а учить –
ще важче.
Але не мусиш зупинятись
ти.
Як дітям віддаси усе
найкраще.
То й сам сягнеш нової
висоти. ( П. Сингаївський)
Складові мого
педагогічного успіху:
·
бути
оптимістом, глибоко вірити в сили і можливості дітей, бачити насамперед усе
краще, притаманне їм;
·
«не
загубити» жодної дитини, дати кожній розкрити все краще, закладене природою,
сім’єю, школою;
·
цікавитись
кожним учнем як особистістю;
·
не
виділяти надмірною увагою обдарованих дітей і не принижувати моралізаторством
слабших.
Працюючи багато
років в системі профтехосвіти я переконалася у важливості особистості вчителя
для результативного навчання і виховання.
Досить часто задумуюсь: чому і як учити
? Тільки формулам і теоремам ? І розумію, що цього замало. Моє завдання стати
для учнів другом, товаришем, але насамперед їхнім наставником, керівником. Діти
високо цінують такі риси вчителя, як правдивість, справедливість, порядність,
чесність, гідність, працьовитість, самовідданість.
Важливо, щоб у вчителя була любов до
предмета, який викладається, потреба в знаннях, у систематичній самоосвіті.
Кожен спеціаліст має поповнювати, поглиблювати та вдосконалювати свої знання,
щоб бути для учнів цікавою людиною, особливо в наш час. Вчитель, що володіє
комп’ютером, має унікальну можливість інтенсифікувати навчальний процес,
зробити його більш наочним та динамічним. Тому оволодіння комп’ютерними
технологіями і використання їх на уроках – один із пунктів самоосвіти.
Діяльність вчителя можна порівняти з
працею хлібороба – зерно знань, умінь, добра, справедливості засіває він в душі
учнів. І так же, як хлібороб, чекає
доброго врожаю в душах своїх учнів. За те, яким стане майбутній тракторист чи
водій, несу відповідальність і я. Наші діти – це майбутнє країни. В тому, яким
йому бути, є частка моєї праці, моєї душі.
Немає коментарів:
Дописати коментар